Inschrijving
Kamperen op de camping bij Rugbyclub Hoek van Holland is alleen mogelijk na inschrijving via het inschrijfformulier op de website.
Kamperen is mogelijk voor deelnemende clubs die buiten de regio van Hoek van Holland vandaan komen. Hierbij wordt een grens van 50 km gehanteerd. Dit is de afstand tussen het clubgebouw van rugbyclub Hoek van Holland en het clubgebouw van de deelnemende club.
Kampeerplekken worden gereserveerd voor deelnemende teams. Er kunnen geen kampeerplaatsen worden gereserveerd voor teams die op de wachtlijst staan. Richtlijn per team is dat er circa 15 kampeerplaatsen gereserveerd kunnen worden (12 deelnemers, 3 begeleiders).
Kampeerders zijn pas definitief ingeschreven indien er een bevestiging is ontvangen en de meegestuurde factuur betaald is voor de op de factuur vermelde betalingsdatum. Is er niet voldaan aan deze betalingsverplichting dan vervallen de kampeerplaatsen en is de volgende club aan de beurt.
Kampeergelden zijn te vinden op de website.
Het reserveren van kampeerplaatsen op de camping geschiedt op volgorde van inschrijving.
Het reserveren van caravanplaatsen gebeurt eveneens op volgorde van inschrijving. Het aantal caravanplaatsen is zeer beperkt.
Bij het afzeggen van kampeerplaatsen voor 1 april 2025 kan dit kosteloos plaatsvinden.
Bij het afzeggen van kampeerplaatsen teams tussen 1 april en 1 mei 2025 vindt er 50 % restitutie plaats van het inschrijfgeld.
Bij het afzeggen van kampeerplaatsen na de sluitingsdatum vindt er geen restitutie plaats van het kampeergeld.
Indien door onvoorziene omstandigheden het jeugdbeachrugbytoernooi wordt geannuleerd dan gelden de volgende restitutieregels:
- Annulering van het toernooi meer dan 30 dagen voor aanvang toernooi: volledige restitutie van het kampeergeld.
- Annulering van het toernooi 14 tot 30 dagen voor aanvang toernooi: 50 % restitutie van het kampeergeld.
- Annulering van het toernooi 0 tot 14 dagen voor aanvang toernooi: geen restitutie van het kampeergeld.
De organisatie van het jeugdbeachrugbytoernooi behoudt zich het recht om verenigingen die niet handelen in de geest van het kampeerreglement uit te sluiten voor de camping.
Registratie en inchecken
Inchecken op de camping kan op vrijdagavond tussen 19.00 – 21.30 uur en op zaterdagochtend tussen 8.00 – 09.00 uur.
Het nachtregistratieformulier dient per club ingevuld ingeleverd te worden bij het inchecken.
Pas na het inchecken mogen de kampeerders hun tent gaan plaatsen op de hen aangewezen plek. Aanwijzingen van de organisatie dienen ten alle tijden opgevolgd te worden.
Tentkampeerders dienen hun kampeerspullen lopend naar de kampeerplek te brengen. Zij mogen niet met auto´s het veld op.
Caravankampeerders checken in en mogen daarna met de auto en caravan stapvoets over het fietspad naar het toegangshek.
Op basis van het nachtregistratieformulier worden er evenementenbandjes uitgereikt, welke gedurende het gehele evenement dienen te worden gedragen.
Een oranje bandje is voor de jeugd jonger dan 18 en geen alcohol mogen en een groen bandje voor degenen ouder dan 18.
Groene bandjes zijn persoonlijk op vertoon van een ID te verkrijgen bij de incheckbalie.
NIX18-beleid
Aan jongeren die jonger zijn dan 18 jaar wordt geen alcohol geschonken. De club heeft een vergunning voor het schenken van licht alcoholische drankjes (bier en wijn). Sterke drank is verboden op de club, als dit aangetroffen wordt door de organisatie of beveiliging, wordt het in beslag genomen.
Het is niet toegestaan om zelf alcoholische drank mee te nemen. Ook het gebruik van sterke drank door volwassenen wordt niet toegestaan.
Er wordt streng gelet op het naleven van het NIX18-beleid. Als wij zien dat een minderjarige alcohol drinkt, wordt hij/zij direct van het terrein verwijderd. Ook een meerderjarige die alcohol geeft aan een minderjarige wordt direct verwijderd.
Teams waar jongeren onder de 18 alcohol gebruiken, worden gediskwalificeerd voor het toernooi.
Het gebruik van drugs en/of lachgas wordt niet toegestaan, niet alleen door de jeugd maar ook niet door volwassenen.
Begeleiding
Per deelnemend team is er tenminste 1 begeleider. De begeleiders blijven bij de jeugd. Er is dus altijd begeleiding bij de teams. De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de volwassen begeleiding. Van iedere club moet er minimaal 2 volwassen begeleiders nuchter blijven!
Als organisatie doen wij er alles aan om te voorkomen dat er alcohol geschonken wordt aan jeugd onder de 18 jaar.
Wij stellen de teammanager én alle volwassen begeleiders van de teams verantwoordelijk voor het naleven van het NIX18-beleid! ! De beveiliging is gemachtigd om spullen die verboden zijn in beslag te nemen, je krijgt dit niet meer terug. Ook is de beveiliging gemachtigd om steekproefsgewijs de tenten te controleren.
Kampeermiddelen
Tenten: Er mogen op last van de brandweer geen tenten staan groter dan een 10-persoonstent.
Caravans: Er kunnen een beperkt aantal caravans op het veld staan. Voor de caravans is geen stroom beschikbaar.
Auto, busje, campers mogen niet op het veld staan i.v.m. het eventueel lekken van olie.
Caravans mogen met de auto wel op het veld geplaatst worden. Aansluitend moet de auto van het veld af.
Partytenten mogen geplaatst worden. Op last van de brandweer mogen er geen zijwanden in geplaatst worden.
Veiligheid
Omwille van de veiligheid moeten de aanwijzingen van de vrijwilligers van de organisatie over de plaatsing van de kampeermiddelen opgevolgd worden. Houdt de aangegeven paden vrij voor de nooddiensten!
Op het veld is het volgende niet toegestaan:
- Geen glas op het veld!
- Geen open vuur, kookstellen, bbq’s enz. op ons veld!
- Geen vuurwerk!
- Geen sterke drank! Ook niet voor de volwassenen.
- Geen huisdieren!
- Geen scherpe of verzwaarde voorwerpen laten slingeren!
- Geen alcohol < 18 jaar!
- Geen roken < 18 jaar!
- Geen drugs en lachgas, ook niet door volwassenen.
Beide nachten is er officiële beveiliging aanwezig. Het terrein wordt aan het begin van de avond afgesloten en alleen personen met ons polsbandje worden toegelaten. Geen bandje= geen toegang.
De beveiliging is gemachtigd om spullen die verboden zijn in beslag te nemen, je krijgt dit niet meer terug. Ook is de beveiliging gemachtigd om steekproefsgewijs de tenten te controleren en indien dit nodig is te fouilleren.
Eten & drinken
Zaterdag- en zondagochtend is er ontbijt vanaf 8.00 uur
Openingstijden kantine
Vrijdag 19.00-23.00 uur
Zaterdag 07.30- 12.00 uur en van 16.00 – 00.00 uur
Zondag 07.30- 12.00 uur
Afval
Maak gebruik van de plaszuilen, dixies of toiletten!
Ruim je troep op! Vuilniszakken zijn beschikbaar.
Vrijdag na 23.30 uur en zaterdag na 00.00 uur moet het volledig stil zijn. Er blijven ook Mini’s kamperen, dus houd daar rekening mee.
De tenten moeten zondag voor 12.00 uur opgeruimd zijn. Om 12.00 uur gaat het veld dicht. Het veld moet na het kamperen weer schoon achtergelaten worden. Een extra vuilniszak kan opgehaald worden in de kantine.
Route naar het strand
Volg de route naar het strand volgens de aanwijzingen. Gedraag je op weg naar en van het strand. Blijf van andermans privé eigendommen af!
Gedrag
Wij vragen iedereen zich als goede kampeerders te gedragen en onze regels op te volgen. Als rugbyers begrijpen jullie dat wij zuinig zijn op ons veld en trots zijn op ons clubhuis. De organisatie heeft het recht om bezoekers, die zich niet gedragen volgens bovenstaande regels, te verwijderen. Zij zijn dan tevens uitgesloten van deelname aan het toernooi, ongeacht hun plaats in het toernooi. Er volgt geen restitutie van inschrijfgelden en dergelijke. Ook is dat team het volgende jaar niet welkom.
Aansprakelijkheid
Rugbyclub Hoek van Holland en de organisatie van Internationaal Jeugdbeachrugby Hoek van Holland kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal, vermissing of beschadiging aan persoonlijke eigendommen. Kamperen is op eigen risico.