WELKOM BIJ HET INTERNATIONALE JEUGDBEACHRUGBY TOERNOOI 2024

Een nieuw jeugdbeachtoernooi staat voor de deur. De inschrijving is gestart en iedereen gaat zich klaar maken voor weer een geweldig toernooi in het weekend van 1 en 2 juni. Centraal bij het jeugdbeachtoernooi staan respect, discipline, uithoudingsvermogen en met z’n allen genieten van onze mooie sport.

We willen bij deze 18e editie deze mooie aspecten van het rugby extra onderstrepen. Niet alleen naar deelnemers toe, maar ook naar trainers, begeleiders en vrijwilligers. Want helaas zijn er in de afgelopen editie incidenten geweest die niet in onze sport thuishoren. Zowel op het veld, als naast het veld. Referees hebben het soms zwaar te verduren tijdens het toernooi en ouders van jeugdspelers weten het vaak allemaal beter. Buiten het veld ruimen steeds minder mensen hun eigen rommel op, wordt de camping niet netjes achter gelaten en worden (openbare) toiletten volgepropt met troep die er niet in hoort.

Daarnaast zien we een negatieve trend rondom het alcoholgebruik op de camping tijdens het toernooi. Ondanks ons NIX18 beleid wordt er veel eigen drank meegenomen, over het hek gesmokkeld en als deelnemers en begeleiders (ja, die helaas ook) werden aangesproken, werd er achter onze rug om toch weer alcohol gepakt. Ook buiten de club op de Hoekse camping was er overlast van rugbyers t.g.v. alcohol en werden er dronken jongeren in de duinen aangetroffen.

Dit alles past niet bij de mentaliteit van een rugbyer en hoort niet thuis in de rugby cultuur. Het is niet passend bij onze wens een gezellig en veilig toernooi te houden. Veilig op het veld (wat met name op zondag negatief beïnvloed wordt als er overmatig alcohol wordt gebruikt) en veilig op de camping, waar ook jonge jeugd geniet van hun jeugdbeachrugbytoernooi. Bovenstaande incidenten treffen de rugby in het algemeen, maar hebben ook impact op het jeugdbeachrugbytoernooi en zelfs op de noodzakelijke vergunning voor ons toernooi. Geen vergunning, geen toernooi.

We willen daarom dit jaar samen met jullie de handen in een slaan, laten zien waar het bij onze sport omgaat. De oplossing ligt niet alleen in allerlei aanvullende maatregelen, die we als toernooi organisatie gaan nemen, maar ligt ook in ons zelf. Rugby is onze sport en wij vormen samen de rugbycultuur die we overdragen aan alle deelnemende kids. Wij zijn samen verantwoordelijk voor het bewaken van de normen en waarden van onze sport. Vandaar dat we iedere deelnemer, trainer, begeleider en ouder vragen om op de rugby zo kenmerkende wijze ook deel te nemen aan ons leuke jeugdbeachrugbytoernooi. Wees sportief in het veld, langs de lijn. Spreek ouders aan de zich de rugbycultuur nog eigen moeten maken. Maak er een gezellige camping van zonder alcohol onder 18 jaar. En ben je wel volwassen, gedraag je er naar en drink met mate aan onze gezellige bar in het clubhuis. Alleen zo kunnen we samen onze mooie sport zo mooi houden.

NIEUWE AANVULLENDE REGELS TOERNOOI EN CAMPING

Voor dat jullie je gaan inschrijven op 1 februari willen we dat jullie kennisnemen van onze aanvullende regels tijdens het toernooi en camping. Als je als club en team bereid bent deze aanvullende regels te ondersteunen, dan ben je van harte welkom tijdens ons jeugdbeachrugbytoernooi.

We handhaven de regel dat 2e teams standaard op de reservelijst komen en alleen als er na 1 mei ruimte is dat ze deel kunnen nemen.

We brengen het aantal kampeerders terug naar 500. Hiermee creëren we meer rust op de camping en is er ook meer ruimte voor toezicht en handhaving.

We voeren in waar de camping ooit voor bedoeld was; een slaapplek voor clubs van ver weg. De camping is vanaf dit jaar bestemd voor teams die van ver moeten komen. Clubs die binnen een straal van 50 km van Hoek van Holland hun clubhuis hebben, kunnen geen gebruik maken van de camping van Rugbyclub Hoek van Holland.

Inchecken op zaterdag kan alleen tussen 08.00 – 09.00 uur.

We staan alleen toe dat er kampeerplekken worden gereserveerd voor deelnemende teams. We reserveren geen plaatsen voor teams die op de wachtlijst staan. Richtlijn per team is dat er circa 15 kampeerplaatsen gereserveerd kunnen worden (12 deelnemers, 3 begeleiders).

BBQ en het bijbehorende feest is alleen voor deelnemers, begeleiders en genodigden.

De beveiliging zal vanaf de opening van de camping zowel op vrijdag en zaterdag aanwezig zijn. Zij zullen op ons verzoek handhaven volgens de wet, dus Colts die wel 18+ zijn kunnen aan onze bar alcohol kopen en opdrinken in het clubhuis en op het terras.

Er mag geen eigen alcohol meegebracht, controle hierop vindt door de beveiliging plaats bij de poort. Alcohol wordt ter plaatse in beslag genomen. Beter is het dus om in zijn geheel niets aan alcoholische dranken mee te nemen. Alcohol wordt alleen geschonken aan de bar. Het wordt daar of op het terras gedronken.

Indien er alcohol gedronken wordt door een minderjarige dan wordt zijn gehele team geschorst van het toernooi. Het team kan dan meteen huiswaarts keren en is ook niet meer welkom op de camping. We zullen deze regel ook echt gaan uitvoeren en niets meer gedogen.

Feesttijd worden aangepast naar 19.30 – 22.30 uur, dan is er ook eerder rust op de camping.

Met jullie hulp en deze maatregelen verwachten we met elkaar dat we wederom een mooie editie van ons jeugdbeachrugbytoernooi kunnen neerzetten.

Op de website vinden jullie ons uitgebreide toernooi- en kampeerreglement.

INSCHRIJFGELD

We willen een leuk en veilig toernooi blijven organiseren, zoals jullie van ons gewend zijn. Vorig jaar zijn diverse kosten flink gestegen. Daarom ontkomen wij er helaas ook niet aan de prijzen te verhogen. Alle inschrijfgelden en kampeergeld zijn op onze website te vinden.

Inschrijving start op 1 februari

De inschrijfformulieren zijn te vinden op onze website www.jeugdbeachrugby.nl. Het inschrijfformulier voor de BBQ volgt later. Graag vragen we extra aandacht voor clusterteams. We vragen nadrukkelijk aan clusterclubs dat ze slechts met een coördinator inschrijven en dat er eenduidig wordt aangegeven onder welke naam het cluster mee wil doen. Het gebeurt helaas nog te vaak dat een cluster twee keer zichzelf inschrijft en zelfs soms onder een andere naam.

REFEREES

Zonder referees geen toernooi. Dus zoeken we altijd referees en vragen we als vanouds ook hulp aan alle deelnemende clubs. Iedere club brengt minimaal 1 referee per dag mee. Bij inschrijving van 3-5 teams rekenen we op minimaal 2 referees per dag en bij inschrijving van 6 teams 3 referees per dag.

Scroll naar boven